Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Zaproszenie do współpracy - ekspert merytoryczny pracowni eksperymentalnej

Opole, dnia 20.05.2013 r.

 

ZAPROSZENIE DO WSPÓŁPRACY

 

Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji, ul. Głogowska 27, 45-315 Opole

zaprasza do współpracy,

której przedmiotem będzie usługa Eksperta merytorycznego pracowni eksperymentalnej w ramach projektu pod nazwą Fascynujący świat nauki i technologii, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Usługa Eksperta merytorycznego dotyczyć będzie 5 pracowni eksperymentalnych:

  1. Artystyczna
  2. Muzyczna
  3. Biochemia z ekologią
  4. Matematyka i pomiary
  5. Nowych technologii

W odpowiedzi na niniejsze zaproszenie do współpracy należy wyraźnie zaznaczyć, której pracowni eksperymentalnej dane zgłoszenie dotyczy.

 

Zakres czynności Eksperta merytorycznego pracowni eksperymentalnej będzie polegał w szczególności na:

- przygotowaniu wykazu niezbędnych i fakultatywnych urządzeń zgodnie z założeniami projektu i ich dobór do wskazanej pracowni tj. zestawienia nazw urządzeń, producenta, ceny, opisu urządzenia, parametrów działania, zakresu eksploatacji i jego zastosowania oraz dodatkowo dwa odpowiedniki o co najmniej takich samych możliwościach innych producentów. Opis proponowanych urządzeń musi być zgodny z art. 29 ustawy prawo zamówień publicznych, ponieważ będzie stanowił podstawę do opracowania opisu przedmiotu zamówienia w przetargu na dostawę tych urządzeń.

 - przygotowaniu szczegółowego wykazu i spisu możliwych eksperymentów w pracowni eksperymentalnej zgodnie z założeniami projektowymi tj. zestawienie eksperymentów w pracowniach dla uczniów klas szkół podstawowych w podziale do każdego etapu edukacyjnego. Wykaz musi zawierać co najmniej:  Temat/obszar tematyczny; cele główne i szczegółowe lub operacyjne; metody i formy pracy; środki dydaktyczne i inne materiały potrzebne do realizacji eksperymentów; słownik ważnych pojęć; podanie stopnia trudności zadań (który etap edukacyjny) na danym stanowisku; zasady bezpiecznego przeprowadzenia eksperymentu,

- przygotowaniu stanowisk eksperymentalnych zgodnie z opracowanym wykazem urządzeń tj. wskazówki dotyczące rozplanowania pracowni, ustawienia urządzeń i wyposażenia,

- opisaniu stanowisk eksperymentalnych we współpracy z animatorami pracowni tj. przygotowaniu instrukcji do stanowiska,

- przekazaniu opracowanych materiałów i zestawień wraz z wyjaśnieniami animatorom pracowni eksperymentalnych,

- przygotowaniu zakresu i wykazu pytań jakie można zadawać w czasie konkursów dla uczniów w ramach ich pobytu w pracowniach eksperymentalnych (wraz z propozycją nagród rzeczowych dla uczniów – załączając ich wykaz i specyfikację uwzględniające możliwości finansowe Zleceniodawcy).  

 

Przygotowanie zakresu działania pracowni eksperymentalnej musi spełniać wymagania merytoryczne Projektu, ujęte w planie działania z Planem Działania na rok 2013 POKL dla Priorytetu IX, poddziałanie  9.1.2 dla projektu: „Fascynujący świat nauki i technologii”, dostępne na stronie internetowej: http://www.pokl.opole.pl/3163/143/plany_dzialania_2013.html.

 

TEMATYKA/CELE PRACOWNI:

  1. Artystyczna

Program pracowni obejmuje szereg zadań, które mają na celu zapoznanie dzieci z różnymi technikami plastycznymi.  Głównym celem zajęć, które będą miały charakter warsztatów będzie uwrażliwienie uczniów I i II etapu edukacyjnego  na otaczającą  rzeczywistość, pobudzenie ich zmysłów dotyku, wzroku, słuchu, pozbawienie ich szablonowego myślenia.

Tematyka: Warsztaty ceramiczne, tkactwo, czerpanie papieru,  Coś z niczego- twórcze wykorzystanie surowców  wtórnych.

  1. Muzyczna

Zakres tematyczny pracowni obejmował będzie zagadnienia z szeroko pojętego umuzykalnienia dzieci klas I-III i IV-VI. Formy muzykowania oparte będą o:

  • słuchanie muzyki w perfekcyjnej  jakości dźwięku i  w wybitnych wykonaniach;
  • działania muzyczne (improwizacje ruchowo-muzyczne: rytm, puls rytmiczny, melodyka, fraza, tempo, harmonia ,dynamika, barwa);
  • stymulowanie zmysłów i kształcenie koordynacji (słuchowej, wzrokowej, ruchowej);
  • „z tradycją w nowoczesność”- dawne i współczesne  sposoby rejestracji  i odsłuchu dźwięku.
  1. Biochemia z ekologią

Głównym celem pracowni będzie pokazanie, w jaki sposób można poznawać zagadnienia związane z biochemią i ekologią poprzez zabawę. Jak dbać o środowisko naturalne? Ekologia czy sozologia? Jak badać stan czystości wód, gleby, powietrza, itp. Cele szczegółowe:

  • Co to jest  biochemia, od kiedy ją znamy i gdzie ją znajdziemy - analiza różnorodnych zastosowań ( wariantowo dla różnych poziomów wiekowych)
  • Biochemia w codziennym życiu - prezentacja procesów (ewentualnie zasady działania urządzeń  na modelach lub schematach)
  • Ekologia i przemiany życia - obserwacje rożnych gatunków roślin i zwierząt występujących w środowisku (wariantowo dla różnych poziomów wiekowych, zajęcia terenowo-laboratoryjne)
  • Jak mogę codziennie chronić środowisko - (wariantowo dla różnych poziomów wiekowych)
  • Eksperymenty organoleptyczne - produkt wyjściowy i przetwory biotechnologii- biochemicznej (wariantowo dla różnych poziomów wiekowych)
  • Eksperyment - badamy wodę - zajęcia w laboratorium lub w plenerze (wariantowo dla różnych poziomów wiekowych)
  • Eksperymenty - biotechnologia w domu (wariantowo dla różnych poziomów wiekowych).
  1. Matematyka i pomiary

Głównym celem pracowni będzie pokazanie, w jaki sposób można poznawać matematykę poprzez zabawę. Cele szczegółowe:

  • Kształcenie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie intuicji matematycznej i umiejętności logicznego myślenia, rozbudzanie ciekawości poznawczej a także wyzwalanie  twórczej aktywności.
  • Pokazanie matematyki inaczej. Poruszanie się w świecie magicznych figur i brył, szalonych liczb, łamigłówek, gier, zagadek, tangramów.
  • Dokonywanie pomiarów m.in. długości i odległości, masy, czasu, temperatury, objętości i wielu innych.
  1. Nowe technologie

Głównym celem pracowni będzie pokazanie i omówienie zagadnień związanych z nowymi technologiami. Uczniowie zapoznają się  z zaawansowanymi rozwiązaniami  technicznymi wykorzystującymi  najnowsze odkrycia naukowe w praktyce. Poznają m.in.:

  • Stół multimedialny
  • Projektor  - zestaw interaktywna podłoga
  • Aparat cyfrowy z funkcją 3D
  • Dotykowe monitory z 3D
  • Drukarki 3D
  • Telewizory wielkoformatowe wyposażone w digitizery multidotykowe.
  • Tablety do Augmented Reality
  • Zestaw do wyświetlania pseudo „hologramów” w mgiełce wodnej
  • Robiny, drony itp…

Termin realizacji od dnia podpisania umowy do 30.08.2013 r., z czego przygotowanie wykazu niezbędnych i fakultatywnych urządzeń winno być dokonane do dnia 18.06.2013r., zaś przygotowanie szczegółowego wykazu i spisu możliwych eksperymentów do dnia 28.06.2013r.  

 

PLANOWANY TERMIN ROZPOCZĘCIA WSPÓŁPRACY 27.05.2013 r.

 

OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA ODPOWIEDZI NA ZAPROSZENIE DO WSPÓŁPRACY

Odpowiedź powinna być:

  • opatrzona pieczątką firmową lub imię i nazwisko
  • posiadać datę sporządzenia,
  • zawierać adres lub siedzibę zgłaszającego podmiotu, numer telefonu, adres e-mail
  • czytelnie podpisana.

 

MIEJSCE ORAZ TERMIN NADSYŁANIA ODPOWIEDZI NA ZAPROSZENIE

  1. Odpowiedź powinna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
    lkowalewski@rcre.opolskie.pl, do dnia 22.05.2013 r. do godziny 10:00
  2. Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji będzie kierować zapytanie ofertowe do podmiotów wybranych spośród tych, które odpowiedziały na niniejsze zaproszenie.
  3. Niniejsze „zaproszenie do współpracy” zamieszczone na stronie: http://bip.rcre.opolskie.pl/41/14/zamowienia_do_14000euro.html nie stanowi zaproszenia do złożenia oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.

 

Dodatkowych informacji udziela Łukasz Kowalewski pod numerem telefonu 77 4047537 oraz adresem e-mail: .

 

Kierownik Projektu

mgr inż. Wojciech Błaszczyk

DOCzaproszenie do współpracy - ekspert merytoryczny.doc

  • Opublikował: Krzysztof Sielchanowicz, data publikacji: 20-05-2013 12:07
  • Podmiot udostępniający: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Krzysztof Sielchanowicz
  • Data wytworzenia: 20-05-2013
  • Ilość wyświetleń: 1200
  • Link do strony: http://bip.rcre.opolskie.pl/127/14/zaproszenie-do-wspolpracy-ekspert-merytoryczny-pracowni-eksperymentalnej.html
  • Opublikował: Krzysztof Sielchanowicz, data publikacji: 20-05-2013 12:07
  • Podmiot udostępniający: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Krzysztof Sielchanowicz
  • Data wytworzenia: 20-05-2013
  • Ilość wyświetleń: 1200
  • Link do strony: http://bip.rcre.opolskie.pl/127/14/zaproszenie-do-wspolpracy-ekspert-merytoryczny-pracowni-eksperymentalnej.html
  • Data publikacji: 20-05-2013 12:07 przez: Krzysztof Sielchanowicz
  • Podmiot udostępniający: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Krzysztof Sielchanowicz
  • Data wytworzenia: 20-05-2013
  • Ilość wyświetleń: 1200
Rozwiń rejestr zmian plików
Dane adresowe:

Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji
45-315 Opole
ul. Głogowska 27

 

tel.: +48774579895
fax: +48774552979
e-mail: kontakt@rcre.opolskie.pl